Verschillende vormen van marketing uitgelegd

Wat is marketing en wat zijn de verschillende vormen? Hieronder eenvoudig uitgelegd met de nodige humor op vrijdagmiddag 🙂

Op een feestje zie je een leuke vrouw. Je loopt op haar af en zegt: “Ik ben heel rijk, trouw met me!”

Dit is:

Direct marketing

Je bent op een feestje met een groep vrienden en ziet een leuke vrouw aan de bar. Één van je vrienden loopt op haar af, wijst naar jou en zegt: “Hij is heel rijk, trouw met hem!”

Dit is:

Adverteren

Je ziet een leuke vrouw op een feestje. Je loopt naar haar toe en vraagt haar telefoonnummer. De volgende dag bel je haar en zegt: “Hey! Ik ben heel rijk, trouw met me!”

Dit is:

Telemarketing

Je bent op een feestje en ziet een leuke vrouw. Je gaat naar haar toe en knoopt je stropdas zodat deze goed zit, besteld een drankje voor haar, je opent de deur van de auto voor haar, raapt haar tas op die ze laat vallen en bied haar een rit aan. Dan zeg je opeens: “Ow ja, ik ben heel rijk, wil je met me trouwen?”

Dit is

Public Relations

Je bent op een feestje en ziet een leuke vrouw. Ze loopt op je af en zegt: “Jij bent heel rijk! Wil je met me trouwen?”

Dit is:

Branding / Naamsbekendheid

Je ziet een leuke vrouw op een feestje. Je gaat naar haar toe en zegt: “Ik ben heel rijk, trouw met me!” Je krijgt een klap in het gezicht..

Dit is:

Klantervaring

Je ziet een leuke vrouw op een feestje. Je loopt naar haar toe en zegt: “Ik ben heel rijk! Trouw met me!” Ze stelt je voor aan haar man.

Dit is:

Vraag en aanbod

Je ziet een leuke vrouw op een feestje. Je loopt naar haar toe, maar voor je iets kan zeggen komt er een andere man en zegt: “Ik ben heel rijk! Trouw met me!”

Dit is:

Concurrentie

-