Mensen spenderen heel veel tijd aan social media zoals Facebook. Zowel business to consumer (verkoop aan particulieren) als business to business is het social media platform Facebook een interessant verkoop medium. Doordat Facebook uitgebreide informatie over hun gebruikers heeft kunt u heel gericht adverteren. U kunt bijvoorbeeld advertenties tonen aan mensen van een bepaalde leeftijd, geslacht, woonplaats, interesse, werk, functie etc. U betaalt wederom alleen per klik. Dit zorgt ervoor dat u alleen investeert in bezoekers die er echt toe doen en interesse hebben in uw product of dienst.
Apollo Design bouwt uw Facebook campagne op en elke maand word deze bijgestuurd en verbeterd. Meten is weten en testen van verschillende mogelijkheden is van groot belang. U ontvangt maandelijks uitgebreide rapportage over de prestaties van uw campagne. De aansturing zorgt ervoor dat u optimaal resultaat behaald.
Campagne structuur
Een Facebook campagne bevat de volgende structuur die professioneel ingericht word om het optimale uit uw marketing budget te halen.
Campagne: Het overkoepelende gedeelte waarin het doel en budget ingesteld word
Advertentie set: Het bepalen van de doelgroep
Advertentie: De advertentie zelf die wordt getoond aan de Facebook gebruiker
Zoals u ziet zijn er meerdere advertentie sets met daaronder weer meerdere advertenties. Op deze manier kan uw campagne optimaal bijgestuurd worden. We zien precies welke doelgroep en welke advertentie er beter presteert en kunnen op basis van deze informatie zeer gericht bijsturen.
Voorbeeld van campagne resultaten
Voorbeeld impact op Facebook pagina van een bedrijf
In dit voorbeeld zien we een campagne die een jaar gedraaid heeft. Naast dat deze vele klikken naar de webshop gegenereerd heeft zijn de pagina likes verdriedubbeld. Deze mensen worden nu actief op de hoogte gehouden via de Facebook pagina en dit kost alleen tijd, geen advertentie budget.
Voorbeeld van digitale mond tot mond reclame
Naast dat u uw potentiële doelgroep bereikt gaat deze doelgroep voor u aan de slag!
Hier ziet u het perfecte voorbeeld van digitale mond tot mond reclame. Mensen taggen andere mensen in de advertentie waarvan zij weten dat het product of de dienst interessant kan zijn voor diegene.
Deze mensen zijn bevriend met elkaar en het delen van deze informatie is enorm waardevol. Namen zijn wegens privacy redenen verborgen.
Ijs verkopen aan eskimo’s
Zo voelde het even wanneer je een succesvolle marketing campagne draait voor een zomer product in de winter. Dat is niet natuurlijk niet helemaal zo want in Siberië en omstreken was het dan even 25 graden boven 0. Hier was het kerst, één van dé periodes voor (online) verkoop. DL Ijsblok is zo’n leuk product dat je met de juiste communicatie die meerwaarde bied voor de potentiële koper kan laten zien dat nu kopen een hartstikke leuk idee is, zeker als geschenk! Uiteraard gericht aan de juiste doelgroep die steeds bekender word door voorafgaande resultaten.
Instagram voorbeeld tijdens de kerstperiode
Campagne tijdens het seizoen:
Verschillende advertenties testen
In de marketing is blijven testen en blijven optimaliseren zeer belangrijk. Om kennis op te doen en daarbij steeds betere resultaten te behalen, van mindere resultaten door aanpassingen leer je en dat is ook zeer veel waard!
Video presteert over het algemeen het beste in Facebook & Instagram campagnes, maar voor DL Ijsblok met Vaderdag niet! De best presterende advertentie die er met kop en schouders bovenuit steekt is een carrousel advertentie. Omdat we geen videomateriaal hebben van een specifieke beleving of het eindresultaat (gebruik van product) hebben is er stock materiaal gebruikt die deze beleving wel weergeeft. Vader en zoon die buiten genieten van een (ijskoud) biertje, proost!
Tijdens het testen van verschillende advertenties kijken we altijd naar de 8 verlangens die diep in ons systeem geworteld zitten.