Kosten effectief adverteren op YouTube

Omdat dit platform in lokale marketing nog onderschat word bied dit kansen voor u als ondernemer! U betaald namelijk alleen kosten wanneer de kijker een actie uitvoert en waarschijnlijk is uw concurrent niet actief.

Acties als:

  • Klikken op een knop die verwijst naar uw website of webshop
  • Ten minste 30 seconden van uw video bekijken (ideaal voor branding)
  • Op een kaart of begeleidende banner klikken

U heeft dus altijd een resultaat wanneer u betaald. 

Het grote verschil met traditionele reclame op TV

Net als bij de andere digitale platformen heeft u de mogelijkheid om heel gericht uw doelgroep te bereiken. U kunt dus ook hele specifieke content laten zien aan het juiste publiek. YouTube biedt namelijk de volgende mogelijkheden om uw doelgroep te bereiken:

  • Zoekwoorden: uw video wordt alleen getoond aan mensen die specifieke zoekopdrachten hebben gedaan. Bijvoorbeeld iemand zocht op “loodgieter in Sluis” en bent loodgieter werkzaam in de regio Sluis en adverteert op YouTube. De persoon die op zoek was krijgt uw advertentie nu te zien tijdens het kijken van video op het platform. Als deze doorklikt betaald u pas en kunt u er vanuit gaan dat deze persoon tot actie overgaat omdat deze heel specifiek op zoek is naar een loodgieter in de regio!
  • Demografie: Bereik potentiële klanten op basis van hun leeftijd, geslacht of ouderlijke status.
  • Onderwerpen: Bereik potentiële klanten op basis van bepaalde onderwerpen.
  • In-market doelgroepen: Vind klanten die onderzoek doen naar producten en services als de uwe en actief overwegen deze te kopen.
  • Remarketing: Bereik klanten opnieuw op basis van hun eerdere interacties met uw video’s of YouTube-kanaal. Deze mensen kennen uw bedrijf al en zijn eerder bereid actie te ondernemen. Uitleg remarketing.

Heeft u zelf nog geen video materiaal voor uw advertentie? Apollo Design kan dit verzorgen. Zie de voorbeelden op de pagina online video marketing.